Els mitjans tenen implicacions comercials
Tots els mitjans de comunicació generen contínuament diners gràcies a la publicitat, que contínuament bombardeja els espectadors, lectors o oients dels mitjans de comunicació. Les nostres noves societats han de conèixer aquesta realitat dels mitjans de comunicació per evitar poder ser estafats, o que caiguin en el consumisme exacerbat que moltes vegades produeix el bombardeig de publicitat.
Per altra banda, contínuament veiem que als programes de televisió surten escrits a baix per tal de que la gent envií missatges, o s’ofereixen concursos, falses promeses... en definitiva són estratègies per poder obtenir més diners. Però hi ha una gran part de la població que contínuament envia missatges als mitjans de comunicació, i molta d’aquesta població sol ser adolescent. Per això hem d’intentar educar als nostres joves, i que no caiguin en aquest error tant comú actualment.
Els mitjans contenen missatges ideològics i de valors
Actualment, i sempre, hi ha hagut molt debat obert sobre els missatges ideològic que poden arribar a donar els mitjans de comunicació. De fet, cada persona, depenent de la seva ideologia tria una cadena o un altre, o un diari o un altre.
No és el mateix veure una notícia TV3 que parli sobre Catalunya, que mirar la mateixa a una cadena castellana com pot ser Telecinco o Antena 3. Un dels exemple més alarmants i actuals, va ser les conseqüències que va tenir la xiulada per part del públic que assistia al partit de la final de la Copa del Rey. Per algunes cadenes va ser retransmesa en directe, en canvi, el Director d’Esports de TVE va decidir fer certes modificacions que li van comportar la seva destitució del càrrec ( Vegeu la notícia: http://m.publico.es/225495)
Les persones hem de estar educades per poder veure aquets missatges que contenen els mitjans de comunicació, per poder decidir i tenir esperit crític quan els localitzem. Tot i que per altra banda, els mitjans de comunicació també haurien de fer un esforç per retransmetre les notícies tal i com són, evitant manipular a l’espectador.
No hay comentarios:
Publicar un comentario